ALGEMENE VOORWAARDEN

voor feesten, logies en facturen
bij Craywinckelhof STREEKBELEVINGSCENTRUM 

Algemene voorwaarden

FEESTEN

Algemeen

  • U dient alle services af te nemen bij Craywinckelhof, tenzij anders bepaald in deze offerte.
  • Indien u buiten de voorziene uren, zoals opgenomen in de offerte, toegang wenst tot onze gebouwen kan hiervoor een permanentievergoeding aangerekend worden.
  • Alle stukprijzen zijn incl. btw.
  • Craywinckelhof is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen of diefstal op het domein.
  • Voor het oneigenlijke gebruik van muren, vloeren of gemeenschappelijke ruimte dient u een schriftelijk akkoord te hebben van Craywinckelhof. Samen zoeken we naar de beste oplossing.
  • Door de vele dieren in de omgeving zijn vuurwerk en ander lawaai (zoals geweerschoten, muziek,…) niet toegelaten op het domein.
    Enkel stil vuurwerk is toegelaten indien goedgekeurd door de stad/gemeente.
  • Huisdieren zijn niet toegelaten tenzij anders schriftelijk werd overeengekomen
  • Het is niet toegelaten om confetti, rijst, bloemblaadjes, etc. te gebruiken op de locatie. Bij inbreuk op deze regel zal er €50/u incl. btw reinigingskost aangerekend worden met een minimum van 5 werkuren.
  • U bent als klant zelf verantwoordelijk voor de nodige vergunningen.
  • We vragen steeds het terrein proper achter te laten na een event. Bij inbreuk op deze regel zal er €50/u incl. btw opruimingskost aangerekend worden met een minimum van 5 werkuren.
  • Het plaatsen van constructies in de gebouwen of op het domein moet steeds schriftelijk goedgekeurd worden door Craywinckelhof.
  • Craywinckelhof heeft steeds het recht besproken prijzen te indexeren of aan te passen bij eventuele prijsstijgingen van hun leveranciers.
  • Het gebruik van de slaapkamers is standaard niet inbegrepen in de huur van de zaal.
  • Schade aan de eigendom van Craywinckelhof is ten laste van de klant.
  • Enige betwisting met betrekking tot deze algemene voorwaarden behoort tot de exclusieve bevoegdheid van de rechtbank van Leuven, met toepassing van het Belgisch recht.

Reservatie en bevestiging

  • Craywinckelhof beschouwt een reservatie als definitief van zodra het (eerste) voorschot betaald werd aan Craywinckelhof.
  • Voor particulieren zal Craywinckelhof een eerste voorschotfactuur sturen van 20% van het totaalbedrag bij ondertekening/bevestiging van een event.
  • Voor bedrijven/verenigingen zal Craywinckelhof een voorschotfactuur sturen van 50% van het totaalbedrag bij ondertekenig/bevestiging van een event.
  • Het bevestigen van uw reservatie staat gelijk met het bevestigen van deze algemene voorwaarden.
  • Indien er in een bevestigde offerte sprake is van derde partijen (vb. DJ, photobooth, huurmaterialen, …) en deze worden na bevestiging van de offerte nog geannuleerd, zullen hier mogelijks annulatiekosten voor in rekening worden gebracht. 

Betaling

  • Uw reservatie is definitief na betaling van het voorschot.
  • Voor particulieren zal 10 werkdagen voor uw evenement een tweede voorschotfactuur opgemaakt worden van 60% van het totaalbedrag zodat er 80% van uw totale evenement gefactureerd is alvorens uw evenement van start gaat. Dit factuur dient betaald te zijn voor aanvang van uw evenement.
  • Na uw evenement wordt de totale afrekening gemaakt met aftrek van de reeds betaalde voorschotten.

Aantal personen

  • Voor privéfeesten en grote professionele events wordt uw eindfactuur berekend op het bevestigde aantal personen die u ten laatste 10 werkdagen voor uw evenement dient door te geven. Wijzigingen binnen de 10 werkdagen zijn mogelijks niet meer verrekenbaar op uw eindfactuur.
  • Voor kleine professionele events en vergaderingen zal u in de week voor het event gevraagd worden uw definitieve aantal door te geven. Indien er binnen de 72u voor het event nog wijzigingen in het aantal worden doorgegeven, zal het hoogst doorgegeven aantal genomen worden als definitief aantal op uw eindfactuur. 
  • Indien in de 3 maanden voor het evenement het gastenaantal minder dan (of gelijk aan) de helft van het initieel doorgegeven gastenaantal bij offertebevestiging blijkt te zijn, dan wordt de food- en drankkost berekend op 50% van het initieel doorgegeven gastenaantal bij offertebevestiging. (Voorbeeld: Je bevestigt een offerte voor een feest in de Schuur voor 120 personen. Eén maand voor het evenement blijkt het totale aantal op slechts 50 personen te liggen. De food- en drankkost zal dan berekend worden op 60 personen.)

Annulatie

  • Een bevestigde reservatie kan enkel schriftelijk geannuleerd worden.
  • Bij annulatie na bevestiging, zal het voorschot niet worden terugbetaald.
  • Bij annulatie minder dan 60 dagen voor de eventdatum, zal 30% van het overeengekomen totaalbedrag gefactureerd worden.
  • Bij annulatie minder dan 30 dagen voor de eventdatum, zal 50% van het overeengekomen totaalbedrag gefactureerd worden.
  • Bij annulatie binnen de 7 dagen voor uwe eventdatum, zal 90% van het overeengekomen totaalbedrag gefactureerd worden

    LOGIES

    Algemeen

    • De beheerder is niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van eigendommen van de gebruikers. Bij geschillen zijn alle (juridische) kosten voor rekening van de gebruikers.
    • Alle risico’s met betrekking tot een verblijf in Craywinckelhof Streekbelevingscentrum zijn voor rekening van de gebruikers.
    • Gasten dienen instructies van de beheerder op te volgen.
    • De beheerder kan gasten, bij overtreding van deze Algemene Voorwaarden en bij ongepast gedrag, de toegang tot Craywinckelhof ontzeggen en/of weigeren, zonder nadere mededeling en opgifte van redenen en zonder restitutie van verblijfskosten.
    • De administratie van de beheerder is bepalend bij onderling meningsverschil, tenzij de gebruikers het tegendeel kunnen bewijzen.
    • Gasten van Craywinckelhof Streekbelevingscentrum dienen zich te houden aan het onderstaande Huishoudelijk Reglement.

    Betaling

    • Verblijfskosten kunnen via onze boekingsplatformen (o.a. Airbnb, Booking.com) via overschrijving betaald worden of kunnen ter plaatse afgerekend worden met Bancontact, Visa of contant.
    • Voor een verblijf in onze Vakantiewoning Het Kraaienest hanteren wij een borg van €500 ongeacht de lengte van uw bedrijf. Deze dient vooraf gestort te worden op rekeningnummer BE38 7340 5790 5672. Een boeking van de vakantiewoning is pas bevestigd na ontvangst van deze waarborg. Na controle van de accommodatie zal uiterlijk 7 kalenderdagen na uw vertrek de borg teruggestort worden op dezelfde rekening waarmee de borg werd betaald. Eventuele schade of supplementaire kuiskosten door gebruik in strijd met ons huisregelement zullen afgetrokken worden van deze waarborg.
    • Logies annuleren kan tot 48u voor jouw aankomst (indien geboekt via onze website, via andere boekingsplatformen gelden de regels van het platform zelf). Indien geannuleerd binnen de 48u voor aankomst, zal 100% van het totaalbedrag gefactureerd worden. 

    Huishoudelijk reglement

      Aankomst en vertrek

      • Op de dag van aankomst kan u inchecken tussen 14u en 17u. Later aankomen is eventueel mogelijk, in overleg met onze receptie. Uw sleutel zal dan in een sleutelkluisje gedeponeerd worden en de code wordt u per mail bezorgd. Bagage kan, in overleg met onze receptie, eerder worden gebracht.
      • Op de dag van vertrek kan u uitchecken tot 11u.

      Ontbijt

      • We serveren (mits supplement ontbijt) een ontbijt in onze Streekbistro tussen 8u en 10u ’s morgens. U wordt ten laatste om 9u30 verwacht aan de ontbijtzaal.
      • Uitzonderlijk is ook een ontbijt tussen 7u en 8u mogelijk. Dit dient vooraf aangevraagd en bevestigd te worden.
      • De gasten zijn zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte stellen van eventuele allergieën, voedselintoleranties of diëten.

      Uw verblijf

      • Gebruik door andere personen dan de huurders is niet toegestaan.
      • De beschikbare bedden mogen enkel gebruikt worden voor het aantal personen waarvoor geboekt werd.
      • Huisdieren zijn niet toegelaten in de kamers of vakantiewoning.
      • Het is niet mogelijk een baby-/kinderbed te huren. Dit dient de gast zelf te voorzien.
      • Het is niet toegestaan om materialen van Craywinckelhof mee te nemen na uw verblijf. Meegenomen items zullen na controle van de accommodatie afzonderlijk gefactureerd worden.
      • We vragen u vriendelijk tijdens uw verblijf netjes met het gebouw, de voorzieningen, het meubilair en de inventaris om te gaan. U bent als huurder verplicht “als goede huisvader” te zorgen voor de gehuurde logies. Dit betekent o.a.: laat alles netjes achter, maak geen schade aan enig eigendom van Craywinckelhof, doe de lichten uit wanneer je de ruimte verlaat, verbruik geen onnodig water of elektriciteit, … Schade of supplementaire kuiskosten door gebruik in strijd met ons huisregelement zullen afgetrokken worden van de waarborg (in geval van huur van de vakantiewoning) of zullen nadien gefactureerd worden.
      • In alle ruimtes van Craywinckelhof Streekbelevingscentrum geldt een algemeen rookverbod. Dit betekent dat er nergens binnen de gebouwen van Craywinckelhof gerookt mag worden. Bij inbreuk op deze regel zal een kost van €100 in rekening worden gebracht wegens niet naleven van de algemene voorwaarden.
      • Parkeren kan gratis op eigen terrein. Er is ook een aparte fietsenstalling buiten of de mogelijkheid fietsen in een garage te stallen.
      • Afval kunt u gescheiden deponeren in de daarvoor bestemde vuilbakken.
      • Het onthaal van de logies is geopend van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 17u, op zaterdag en zondag van 8u30 tot 16u.

      FACTUREN

      • De betaling van een factuur dient te gebeuren voor de vervaldag.
      • In geval van niet betaling op de vervaldag, zal u een kostenloze herinnering ontvangen om te betalen binnen de 14 kalenderdagen.
      • In geval van niet betaling binnen 14 kalenderdagen na de kostenloze herinnering, zal door middel van een tweede aanmaning een nalatigheidsintrest van 10% van het totaalbedrag in rekening worden gebracht die samen met het initiële factuur binnen de 5 kalenderdagen voldaan dient te worden.
      • Indien wij de betaling van een eerste voorschotfactuur niet ontvangen binnen de 21 dagen, verliest u de optie op uw eventdatum.
      • Uw factuur werd berekend op het bevestigde aantal personen dat u ten laatste 10 werkdagen voor uw evenement doorgaf. Wijzigingen binnen de 10 werkdagen voor uw evenement, zijn niet verrekenbaar op de eindfactuur.
      • Eventuele klachten dienen schriftelijk binnen de 15 kalenderdagen na verzenddatum per aangetekend schrijven aan ons te worden medegedeeld.
      • In geval van betwisting, zijn enkel de rechtbanken van Leuven bevoegd.

       

       

      Algemene Voorwaarden v/2024.07.